2 Αυγούστου 2013

Υπέρβαση εξουσίας. Καταγγελία του κ. Στεφανόπουλου




Επιστολή φωτιά απέστειλε στο Υπουργείο Αθλητισμού ο Ολυμπιονίκης Πυγμαχίας Γιώργος Στεφανόπουλος, στην οποία κάνει λόγο για εκβιασμούς και απειλές από τον πρόεδρο του Αθλητικού Κέντρου «Άγιος Κοσμάς», κ. Κώστα Πρίφτη. 


Στην επιστολή, η οποία βρίσκεται στη διάθεση του zougla.gr, ο κ. Στεφανόπουλος καταγγέλλει τον κ. Πρίφτη για ηθικό εκβιασμό και συναισθηματική βία προσθέτοντας ότι τόσο αυτός όσο και άλλοι υπάλληλοι του αθλητικού κέντρου υφίσταντο απειλές για το εργασιακό τους μέλλον.

Ο οποιοσδήποτε διαβάσει την επιστολή αναρωτιέται πως είναι δυνατόν ένας επικεφαλής ενός εκ των πιο γνωστών αθλητικών κέντρων της Ελλάδας να συμπεριφέρεται τόσο αλαζονικά και τόσο απαξιωτικά σε έναν Ολυμπιονίκη ο οποίος χάρισε στιγμές δόξας και τίμησε την Ελλάδα. 

Αίσθηση πάντως προκαλεί το γεγονός ότι μέχρι πρότινος οι σχέσεις μεταξύ των αντρών ήταν άψογες. Η κατάσταση όμως, όπως φαίνεται, άλλαξε ριζικά…

Αφορμή, σύμφωνα με την επιστολή του κ. Στεφανόπουλου, στάθηκε η επιθυμία του τελευταίου να αναλάβει αρμοδιότητες ανάλογες των προσόντων του. Πράγματι, απευθύνθηκε στον κ. Πρίφτη και του εξέφρασε τα αιτήματά του. Η απάντηση όμως που πήρε τον άφησε άφωνο, καθώς ο πρόεδρος του διεμήνυσε, όπως υποστηρίζει, ότι «αν δεν γίνει κηπουρός ή σκουπιδιάρης θα τον εντάξει στο πλεονάζον προσωπικό και θα τον απομακρύνει». 

Άραγε με ποια εξουσία ένας που έχει καταλάβει ανώτατη θέση, κατόπιν πολιτικής παρέμβασης, θεωρεί ότι μπορεί να μετακινεί ή να απολύει υπαλλήλους; 

Η επιστολή, όπως εστάλη στο υπουργείο, είναι ενδεικτική…

«ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΙΟΝΙΚΗ ΠΥΓΜΑΧΙΑΣ Γ. ΣΤΕΦΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Θέλω να καταγγείλω τον ηθικό εκβιασμό, τις απειλές, την ασέβεια, τη συναισθηματική βία και την ισοπεδωτική

 

συμπεριφορά που υφίσταμαι καθημερινά τον τελευταίο καιρό από τον πρόεδρο του ΕΑΚΝ ΑΓ.ΚΟΣΜΑ όπου εργάζομαι κ. Πρίφτη, ο οποίος εξαπολύει καθημερινά απειλές τόσο σε εμένα προσωπικά όσο και σε άλλους υπαλλήλους του Αγ. Κοσμά, εκμεταλλευόμενος την εξουσία που του διασφαλίζει η θέση του.

Πιο συγκεκριμένα ο κ. Πρίφτης είναι πρόεδρος του Αγ. Κοσμά περίπου ένα χρόνο. Όταν πρωτοήρθε πίστεψα ότι ήταν ένας άνθρωπος γεμάτος όρεξη για δουλειά και με όραμα για τον Αγ. Κοσμά , αποφασισμένος να τον βγάλει από τη δεινή θέση στην οποία έχει περιέλθει λόγω των εξελίξεων με την |ΕΛΛΗΝΙΚΟΝ Α.Ε.|. Πραγματικά τον στήριξα από την αρχή ολόψυχα, γιατί πίστεψα ότι είχε στόχο να αναβαθμίσει τον Αγ. Κοσμά και να τον μετατρέψει και πάλι σε ένα ακμαιότατο αθλητικό κέντρο… τουλάχιστον, έτσι δήλωνε τότε…

Για αυτό το λόγο τον τελευταίο χρόνο δε δίστασα σε καθημερινή βάση, ακόμα και σαββατοκύριακα να δουλεύω ολόκληρο το οχτάωρό μου από τις 7 το πρωί ακόμα και από τις 6 και να εκτελώ χειρωνακτικές εργασίες στις ατελείωτες εκτάσεις του Αγ. Κοσμά , θεωρώντας ότι έτσι συμβάλλω στην αναμόρφωση του χώρου και στη βελτίωση των εγκαταστάσεων.

Παράλληλα πρότεινα κατ επανάληψιν στον κ. Πρίφτη να διοργανώσουμε αθλητικά προγράμματα εκπαιδευτικού χαρακτήρα για τα σχολεία της Αθήνας και να παρουσιάζουμε στους μαθητές , οι διακεκριμένοι αθλητές που εργαζόμαστε στο ΕΑΚΝ που δεν ξεπερνούμε τους 5, το άθλημα στο οποίο διακρίνεται ο καθένας μας. Σε αυτές μου τις προτάσεις ο κ. Πρίφτης απαντούσε πάντα αδιάφορα και παγερά «Θα γίνει κι αυτό…»|. 

Και όλη του η προσοχή επικεντρωνόταν στην κηπουρική, ζητώντας καθημερινά να πραγματοποιούμε ατελείωτες αγροτικές εργασίες. Κάποια στιγμή διαπίστωσα ότι οι απαιτήσεις του δεν απευθύνονταν ισομερώς προς όλους τους υπαλλήλους αλλά εξαιρούσε μονίμως κάποιους που οι εξωτερικοί χώροι ανήκαν στην δική τους αρμοδιότητα. Παραπονέθηκα για την άνιση μεταχείριση κι η απάντηση που μου έδωσε ήταν η εξής ανήκουστη. «Άστους αυτούς , αυτοί είναι τεμπέληδες, δεν ξέρουν να δουλέψουν».


Τότε σκέφτηκα ότι βλέποντάς με καθημερινά με τα βρόμικα ρούχα της δουλειάς , ίσως να έχει ξεχάσει ποιος είμαι και αναγκάστηκα να επικαλεστώ τα τυπικά μου προσόντα και να του υπενθυμίσω ότι είμαι κάτοχος πανεπιστημιακού πτυχίου και δε γίνεται να εκτελώ χειρωνακτικές εργασίες στη θέση κατωτέρων μου, τους οποίους μάλιστα εκείνος δεν ενοχλεί επειδή , κατά την αποψή του πάντα, είναι τεμπέληδες…

Μου είπε ότι γνωρίζει τα τυπικά μου προσόντα και ότι σκοπεύει στο άμεσο μέλλον να μου αναθέσει αρμοδιότητα σύμφωνα με αυτά.

Και συνέχισα να δουλεύω χειρωνακτικά παρότι δεν ήμουν υποχρεωμένος ως Π.Ε. , γιατί θεωρούσα ότι σε τόσο δύσκολες στιγμές που διανύει η χώρα μας πρέπει ο καθένας μας , από το δικό του μετερίζι, να βάζει πλάτη . Και θα το έκανα μέχρι και σήμερα και δε θα έφτανα ποτέ σε αυτή την καταγγελία, αν έβλεπα από τον κ. Πρίφτη την ελάχιστη αναγνώριση. Αντί αυτού, ο κύριος αυτός παρανοώντας προφανώς την καλή μου πρόθεση, αποφάσισε να μετατρέψει το φιλότιμό μου και την εθελοντική χειρωνακτική εργασία μου σε υποχρέωσή μου και αδιαπραγμάτευτη απαίτησή του.

Πριν λίγες μέρες μάλιστα που του υπενθύμισα τις δεσμεύσεις του να μας αξιοποιήσει τους διακεκριμένους αθλητές σε εκπαιδευτικά προγράμματα αλλά και να μου αναθέσει αρμοδιότητα σύμφωνα με τα τυπικά μου προσόντα, μου απάντησε ωμά και αλαζονικά ότι δεν τον ενδιαφέρουν ούτε οι αθλητές ούτε τα εκπαιδευτικά προγράμματα και ότι χρειάζεται στον Αγ. Κοσμά μόνο κηπουρούς και σκουπιδιάρηδες, παραβλέποντας προφανώς επιδεικτικά ότι στο αρκτικόλεξο ΕΑΚΝ το «Α» σημαίνει ΑΘΛΗΤΙΚΟ , υποβιβάζοντας παράλληλα το μεγαλύτερο αθλητικό κέντρο της Ελλάδας που δίνει μάχη να σωθεί, σε κοινό πάρκο ή χωματερή που χρειάζεται μόνο κηπουρούς και σκουπιδιάρηδες και αφήνει αναξιοποίητους κορυφαίους αθλητές που είναι έτοιμοι και θέλουν να προσφέρουν πολύ περισσότερα στην κοινωνία και στην εκπαίδευση από το να στοιβάζουν ξερά κλαδιά και να κλαδεύουν ετοιμόρροπα δέντρα.

Το ποτήρι ξεχείλισε όταν πριν λίγες μέρες που δε με είδε με τα βρόμικα ρούχα της δουλειάς, να καθαρίζω ξερά χόρτα ή να κουβαλάω ξύλα, με απείλησε και μου έκανε ωμό εκβιασμό ότι, αν δε γίνω κηπουρός και σκουπιδιάρης, θα με εντάξει στο πλεονάζον προσωπικό, θα με διώξει από τον Αγ. Κοσμά και θα με στείλει στη Γενική Γραμματεία για να βγω σε διαθεσιμότητα.

Κι αναρωτιέμαι, από πότε ποινικοποιείται στη χώρα μας το φιλότιμο και η εργατικότητα; Θα τιμωρηθώ γιατί υπήρξα εργατικός υπέρ του δέοντος αλλά δυστυχώς δεν ικανοποίησα στο έπακρο τις παράλογες απαιτήσεις του κ. Πρίφτη κι επειδή δεν υπέκυψα στις απειλές και τους εκβιασμούς του;

Ξεκαθαρίζω για την ιστορία ότι για να αποκτήσω αυτή τη θέση «τιμής ενέκεν» στο δημόσιο, έχω περάσει πολλά. Είμαι αυτοδημιούργητος, και δε φυτεύτηκα στη θέση αυτή από κανένα πολιτικό χώρο. 

Διορίστηκα στο ΟΑΚΑ τρία χρόνια μετά την επιτυχία μου στο Λος Άντζελες, γιατί για μένα οι πόρτες

 του

 

δημοσίου παρέμειναν παρά την επιτυχία μου κλειστές. Πρώτη αρμοδιότητά μου στο ΟΑΚΑ ήταν «σκουπιδιάρης», γιατί τότε ήμουν απόφοιτος δημοτικού. Κατεβαίνοντας από τα ρινγκ κάθισα στα 34 μου χρόνια στα θρανία και πήρα πτυχίο στα 39, για να μην μπορεί στο μέλλον κανένας κύριος Πρίφτης να με ξανακάνει σκουπιδιάρη. 

Ξαναέγινα στα 52 και κηπουρός και σκουπιδιάρης, γιατί το ήθελα εγώ και γιατί έκρινα ότι πρέπει να «βάλω πλάτη». Δυστυχώς δεν εκτιμήθηκε, αντιθέτως παρανοήθηκε. Δεν έχω κανένα πρόβλημα ούτε με τους κηπουρούς ούτε και με τους σκουπιδιάρηδες, τους σέβομαι και τους τιμώ απόλυτα, γιατί αυτοί ξέρουν να δουλεύουν. Έχω πρόβλημα με αυτούς που δεν ξέρω αν έχουν πιάσει ποτέ φτυάρι στη ζωή τους και δεν ξέρω επίσης και με ποια κριτήρια απέκτησαν τα αξιώματα α που τους ανατέθηκαν, για αυτό και δεν μπορούν να σεβαστούν και να εκτιμήσουν όσα τους προσφέρονται αλλά και τον κόπο και την ιστορία του κάθε ανθρώπου.

Δε ζήτησα από τον κ. πρίφτη να με σεβαστεί ούτε για την προσφορά μου στον ελληνικό αθλητισμό ούτε για την ιστορία που έγραψα στην ελληνική πυγμαχία, πρώτον γιατί έχω βιώσει την αναγνώριση στο έπακρο από σημαντικούς ανθρώπους και δε μου λείπει και δεύτερον γιατί αυτά δεν τα ζητάς.

Ζήτησα όμως κάτι που τον αφορούσε άμεσα και μπορούσε να το κάνει , να αξιοποιηθώ σύμφωνα με τα τυπικά μου προσόντα και αν δεν μπορούσε να ανταποκριθεί ούτε και σε αυτό, μπορούσε τουλάχιστον να με σέβεται και ως άνθρωπο και ως εργαζόμενο και όχι να με απειλεί και να με εκβιάζει με διαθεσιμότητα.

Δυστυχώς η προεδρεία του Αγ. Κοσμά και η διοίκηση ενός σημαντικότατου αθλητικού κέντρου ανατέθηκε σε έναν άνθρωπο που η μόνη χρησιμότητα και αξιοποίηση που βλέπει σε έναν Ολυμπιονίκη είναι αυτή του κηπουρού και του σκουπιδιάρη...

ΟΛΥΜΠΙΟΝΙΚΗΣ ΠΥΓΜΑΧΙΑΣ

ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΤΕΦΑΝΟΠΟΥΛΟΣ»

Αξίζει να σημειωθεί ότι το zougla.gr επικοινώνησε με τον κ. Πρίφτη, ο οποίος δεν θέλησε να τοποθετηθεί επί του θέματος.

Από zougla.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ.

Blog Widget by LinkWithin